Elektronikus továbbképzés a VIZEK szakrendszerek használatáról
2020. szeptember 09. 10:19
A Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer (VIZEK) nem hatósági vonatkozású moduljaival összefüggésben szereztek ismereteket a hatósági eljárásokat lefolytató ügyintézők szeptember 8-án a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon megtartott elektronikus továbbképzés során.
Az év elején bevezetett Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer és azzal összefüggő szakrendszerek kapcsolatai biztosítják az ügyfélközpontú és korszerű elektronikus ügyintézés lehetőségét a vízjogi engedélyezési eljárásokban. A szakrendszerek alkalmazása óta eltelt időszak tapasztalatai alapján – a tavaly megkezdett képzéssorozat újabb állomásaként – szükségessé vált egy olyan képzés, amelyen a hatósági ügyintézők részleteiben is megismerkedhetnek az ügyfelek által használt modullal, hogy ezáltal jobban meg tudják válaszolni az ügyfelektől érkező kérdéseket, illetve hatékonyabbá váljon az eljárások lefolytatása. A képzés részeként a hatósági ügyintézők az egyes szakrendszerek használatával kapcsolatos tapasztalatokat is áttekintették.
A szeptember 8-i, a keretrendszert üzemeltető Országos Vízügyi Főigazgatóság közreműködésével szervezett országos videokonferencián az „Ügyfél” modult, valamint a vízügyi igazgatóságok, illetve az eljárásokban szakhatóságként eljáró szervezetek ügyintézői által kezelt felületeket, továbbá a kapcsolódó alfolyamatokat és összefüggéseket mutatták be a résztvevőknek.
A továbbképzés részeként lehetőség nyílt az ügyfelek által a hatóság felé jelzett, a keretrendszer működésével kapcsolatos kérdések megvitatására, továbbá az egyes szakrendszerek működésével kapcsolatos tapasztalatok áttekintésére is.
Fotó: Szőke Péter BM OKF