Sajtóközlemény
2014. november 03. 14:50
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében valósult meg az a projekt, amely a katasztrófavédelem belső hatósági és szakhatósági folyamatainak elektronizálását tűzte ki célul, és amelynek köszönhetően azok integrálhatóvá válnak az eljárások egészét illetően központi és helyi szinten egyaránt.
A katasztrófavédelem három fő szakterületén – tűzvédelem, polgári védelem, iparbiztonság –, illetve három szintjén – főigazgatóság, megyei/fővárosi igazgatóságok, kirendeltségek – a hatósági és szakhatósági ügyek száma meghaladja az évi százezret. A szervezet célja, hogy a hatósági és szakhatósági tevékenység a lehető leghatékonyabban, a törvényi előírásoknak megfelelően, az egyes eljárásokkal integrált módon valósuljon meg.
Az EKOP átfogó célkitűzéseihez kapcsolódó projekt a korábbi fejlesztésekhez illeszkedve teszi az eddiginél is átláthatóbbá a folyamatokat, a vezetők számára kontrollálhatóbbá a szervezetnél zajló munkát, mindennek köszönhetően racionalizálhatóbbá vált a munkaszervezés.
A projekt megvalósítása során egy átfogó informatikai rendszer kialakítása történt meg a hivatásos katasztrófavédelmi szervezet hatósági és szakhatósági tevékenységének támogatása érdekében.
Az Európai Unió és a magyar állam által 290 millió forint támogatásban részesített projekt eredményeként a szervezet tevékenysége ügyfélközpontúbbá vált, csökkent az egyes ügyekre fordított idő, közép- és hosszú távon növelhető az egységnyi idő alatt elintézett ügyek száma.
Az EKOP átfogó célkitűzéseihez kapcsolódó projekt a korábbi fejlesztésekhez illeszkedve teszi az eddiginél is átláthatóbbá a folyamatokat, a vezetők számára kontrollálhatóbbá a szervezetnél zajló munkát, mindennek köszönhetően racionalizálhatóbbá vált a munkaszervezés.
A projekt megvalósítása során egy átfogó informatikai rendszer kialakítása történt meg a hivatásos katasztrófavédelmi szervezet hatósági és szakhatósági tevékenységének támogatása érdekében.
Az Európai Unió és a magyar állam által 290 millió forint támogatásban részesített projekt eredményeként a szervezet tevékenysége ügyfélközpontúbbá vált, csökkent az egyes ügyekre fordított idő, közép- és hosszú távon növelhető az egységnyi idő alatt elintézett ügyek száma.