EKOP-1.A.2
A projekt bemutatása
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (továbbiakban: EKOP) keretein belül valósul meg az a projekt, amelynek célja a katasztrófavédelem közigazgatási belső folyamatainak elektronizálása és integrálhatóságának biztosítása a központi és helyi szinteken.
A projekt kiemelt feladata a katasztrófavédelem belső hatósági folyamatainak racionalizálása és elektronizálása az eljárások teljes vertikumában.
A projekt konszolidálja a belső ügyintézői infrastruktúrát, egyszerűsíti és a jogszabályokhoz illeszti az ügyintézés folyamatait.
A katasztrófavédelem három fő területén (tűzvédelem, polgári védelem, iparbiztonság) és három szintjén (főigazgatóság, megyei/fővárosi igazgatóságok, kirendeltségek) a hatósági ügyek száma több százezer évente. A szervezet célja, hogy a munka, amely a teljes hatósági tevékenységkört lefedi, minél hatékonyabban, a törvényi előírásoknak megfelelően, az ügyfél által elektronikusan is kezdeményezhető, egyes eljárásokkal integrált módon valósuljon meg.
A közigazgatási eljárás általános szabályainak megfelelően egyes közigazgatási folyamatok átnyúlnak a szervezeti szintek között, mint például egy-egy másodfokú eljárás. Cél, hogy a fejlesztés ezekben az esetekben is biztosítsa az elektronikus ügyintézés előnyeit, illetve, hogy megvalósítsa az adatkapcsolatokat és egységes folyamatként kezelje az eljárásokat.
A projekt eredményeként az ügyintézés átfutási ideje, az egyes ügyekre fordítandó fajlagos időszükséglet csökken, ezzel nőhet az egységnyi idő alatt elintézett ügyek száma.
A projekt, amely igazodik az EKOP átfogó célkitűzéseihez, a hivatásos katasztrófavédelmi szervek hatósági és szakhatósági folyamatait nemcsak hatékonyabbá teszi, de a korábbi fejlesztésekhez kapcsolódva növeli a folyamatok átláthatóságát, az ügyfélközpontúságot, valamint a vezetők számára biztosítja a munkaszervezés jobb kontrollálhatóságát.
A pályázat célja tehát egy átfogó informatikai rendszer kialakítása a hivatásos katasztrófavédelmi szervezet hatósági és szakhatósági tevékenységének támogatására mindhárom pillér, azaz az iparbiztonság, tűzvédelem és polgári védelem vonatkozásában is.
A projekt tervezett eredményei:
Az elektronikus kormányzati programból korábban nyert források már hatékony támogatást nyújtanak az ügyintézésben (e-ügyiratok készítése és ügyfelek általi benyújtása, iktatás, valamint az ügyintézés eredményeinek visszajuttatása az ügyfélhez). Ez a fejlesztési szakasz már szolgáltat eredményeket az elektronikus iratkezelés területén – az ügyfelek letölthetik az e-iratokat és ezeket kitöltve indíthatják ügyeiket –, azonban nem támogatja a katasztrófavédelem szervezeteinek belső munkafolyamatait, a hatósági és szakhatósági munkát, amelyek segítése a megnövekedett feladatmennyiség és elvárások miatt feltétlenül szükséges.
Jelen pályázat lehetővé teszi, hogy a katasztrófavédelem teljes ügyintézési folyamata integrált informatikai megoldással teljes mértékben támogatott legyen.