Page 15 - OKF Online Magazin
P. 15
13
Dráva Nemzeti Park festőien szép, Jó olyan csapatnak részese KATASZTRÓFAVÉDELEM 2015. június
azonban annál veszélyesebb kör- lenni, ahol mindenki
nyezetében, a mentéstechnikailag egy célért dolgozik
bonyolult lagúnákkal bővelkedő
Dráván kellett szintén emberkere- Székely Zoltán tűzoltó zászlós Fejér megyéből az EU MURA
sési expedíciót végrehajtani. 2015 gyakorlaton vett részt. A dunaújvárosi hivatásos
tűzoltó-parancsnokság parancsnokhelyettese tavaly
Az esemény zárásaként Jadran csatlakozott a HUNOR-hoz. A horvátországi csapatpróba az
Perinić, a horvát katasztrófavédelmi első nemzetközi gyakorlata volt. A Dunán rendszeresen vízre
szervezet igazgatója megköszönte a szálló, búvárként merülő és kishajókat vezető tűzoltónak igazi
közreműködést a nemzetközi men- kihívás volt a gyors folyású, változó mélységű Mura, a két folyó
tőszervezeteknek, és amint mondta, tulajdonságai ugyanis merőben eltérőek. A Mura sajátos, he-
reméli, hogy egy éles helyzetben is lyenként hirtelen mélyülő és emelkedő medre, valamint az erős
hasonlóan harmonikusan, össze- sodródás miatt nagyon körültekintően kellett a motorcsónakot
hangoltan tudnak a négy ország kormányozni. A mentést tovább nehezítették a folyóba dőlt fák
különleges mentő erői együtt dol- és az uszadékok.
gozni a lakosság még nagyobb biz-
tonsága érdekében. Székely zászlós a HUNOR egyik hétfős csapatát vezette. A gya-
korlat egyik részében a Mura egy kijelölt szakaszát kellett átvizs-
(Cseresznyés Dániel tű. hadnagy) gálniuk, elhunytak után kutattak. A keresés napnyugtával sem ért
véget, az éjszakába nyúló feladatot lámpák és jelölésre használt
Fotók: Tátrai János, Kardos T. Ádám (Magyar Vöröskereszt), Sárga Sándor árvízi gyertyák segítségével folytatták. Egy másik helyszínen a
víz túloldalán rekedt embereket, sérülteket mentették ki csónak-
kal. Ennél a feladatnál szorosan együtt dolgoztak a többi külföldi
mentőcsapattal. Hordággyal, kötszerekkel, mentőmellényekkel, ta-
karókkal, a kidőlt fák miatt láncfűrésszel és több csónakkal siettek
a bajba jutottakhoz. A feladatok összehangolásánál arra is figyelni
kellett, hogy egy kishajóban egyszerre maximum hat ember tar-
tózkodhat. Így a motorcsónakban négy embert a HUNOR két tagja
szállított a partra, miközben a csoportból egy harmadik kutató ott
maradt a túlparton rekedt emberekkel, megnyugtatva őket, hogy
visszaérkezik a mentőcsapat.
A nemzetközi gyakorlatot jellemezve Székely Zoltán kiemel-
te, mindig is szeretett volna egy olyan csapatnak a részese lenni,
ahol mindenki egy célért dolgozik. Ez az összetartás, az együtt-
gondolkodás jellemezte a feladatok végrehajtását, amely nemcsak
meghatározó élményt, hanem kiváló szakmai tapasztalatszerzést
is jelentett.
Szabó-Bisztricz Anett
tű. főhadnagy