Page 20 - OKF Online Magazin
P. 20

18

IDŐSZERŰ KÉRDÉSEK  Szakmai gyakorlaton                                             Ötven óra a katasztrófa
                   a közszolgálati
                   egyetem hallgatói                                               U toljára 2015-ben tehettek érettségi vizsgát a
                                                                                          középiskolások a közösségi szolgálatot igazoló
                   A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katasztrófavédelmi                     dokumentum nélkül. A jogszabályok előírják
                   Intézetének diákjai, Sebestyén Anikó és Torkos Dávid a          ugyanis, hogy azoknak a középiskolásoknak, akik
                   Gyõr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igaz-               2016. január 1-je után érettségiznek, ötvenórányi
                   gatóságon töltötték szakmai gyakorlatukat.                      közösségi szolgálatot kell teljesíteniük. Közösségi
                                                                                   szolgálatnak az a munka számít, amelynek során
                   Anikó harmadévesként két hetet töltött az igazgatóság
                         hatósági osztályán, Dávid másodévesként három hetet       a diák a saját helyi közössége javát szolgáló, anyagi
                         fordított a hatósági és iparbiztonsági szakterületen fo-  érdektől független tevékenységet folytat szervezett
                   lyó munka megismerésére. Az előző években a fővárosban          keretek között, így ide számít a katasztrófavédelem
                   töltötték a gyakorlatot egy-egy katasztrófavédelmi kiren-       területen folytatott tevékenység is.
                   deltségen, hogy megismerkedjenek az ottani feladatokkal is.
                                                                                      Ezzel a lehetőséggel élt többek között Pádár Márk,
                      A fiatalok jól érezték magukat az igazgatóságon, gyorsan     a Stromfeld Aurél Gépipari, Építőipari és Informa-
                   beilleszkedtek, sokat gyarapodott elméleti és főként gya-       tikai Szakközépiskola jelenleg tizedik osztályos
                   korlati tudásuk, munkájukat egy-egy mentor is segítette.        tanulója is, aki az elsők között jelentkezett a Nóg-
                   Elmondták, az alakiasságot és az egyenruha-viselést már         rád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon a
                   az egyetemen megtanulták, megszokták.                           közösségi szolgálat teljesítése céljából. Márkkal a
                                                                                   területi katasztrófavédelmi ifjúsági verseny döntő-
                      Anikó elmesélte, hogy ő már kisgyerekként is egyen-          jét követően beszélgettünk személyes élményeiről.
                   ruhás jövőt képzelt el magának. Felnézett a tűzoltókra,
                   a rendőrökre, sőt, még a katonaság is vonzotta. Aztán a         • Miért pont a katasztrófavédelmi területet válasz-
                   későbbiekben, a pályaválasztás során határozta el, hogy a
                   választott szervezet a katasztrófavédelem lesz. Nem bánta       tottad?
                   meg döntését, érdekesnek találja az itt folyó szerteágazó
                   munkát. A hatósági osztályon dolgozó kollégák segítsé-          • Édesanyám közbiztonsági referensként dolgozik
                   gével átfogó képet kapott az egyetemen tanultakon felül
                   a tényleges szakmai munkáról. Államvizsgája után, július-       azon a településen, ahol élünk, szoros kapcsolatot
                   tól az igazgatóság hatósági osztályát fogja erősíteni, ahova    tart a megyei katasztrófavédelmi igazgatósággal, ő
                   már ismerősként érkezik majd.                                   beszélt erről a lehetőségről. Mivel az iskolám együtt-
                                                                                   működési megállapodást kötött az igazgatósággal,
                      Dávidnak főleg az iparbiztonsági szakterületen folyó         így náluk lehetőségem nyílt több helyen is teljesíteni
                   munka jelentett élményt. Nagyon örült, hogy a jogsza-           a szolgálatot. A mentorok rengeteg gondot fordítottak
                   bályok megismerése és a sok tanulás után iparbiztonsági         arra, hogy mi, diákok minden szakterületet megis-
                   helyszíni szemlén, közúti és vasúti veszélyesáru-szállítási     merhessünk és egy-egy feladatot minél tökéleteseb-
                   ellenőrzésen is járhatott. Mindkét hallgató szívesen vett       ben sajátítsunk el. Ez alatt az ötven óra alatt részt
                   részt egy üzemazonosításon is Bőnyön. Dávid is pozitív
                   élményekkel gazdagodva tért vissza az egyetemre, azt
                   mondta, győriként ő is szívesen dolgozna az iskola elvég-
                   zése után az igazgatóságon.

                          Kép és szöveg: Ruskáné Takács Anita tű. hadnagy
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25