Page 9 - magazin-február
P. 9
7
– Összevonáskor, új szervezet alakításakor – Egységes szervezetként új elem az ipar- kívül bírságot is kiszabunk. Támaszkodunk
a munkaerővel való gazdálkodás is komoly ki- biztonság az igazgatóságok életében. Ha csak azokra a kollégákra, a polgári védelmi parancs-
hívást jelent. Hogyan alakul ez az ország legna- az utóbbi idők történéseit vesszük fi gyelembe, nokság munkatársaira, akik eddig is napi rutin-
gyobb igazgatóságánál? a szakterületen dolgozók aligha unatkoznak ban végezték az ADR-ellenőrzéseket. És ter-
– Komoly szakmai tapasztalat, úgymond majd… mészetesen nem feledkezhetünk meg a tűzol-
szakmai tőke halmozódott fel mindhárom szer- – Tény, hogy bővében vagyunk veszélyes tóságokon tűzmegelőzési szakterületen dolgo-
vezetnél, hiszen egy-egy speciális szakterületet üzemeknek (ez 26 ún. küszöbös üzemet jelent), zókról sem, hiszen ők tulajdonképpen ugyan-
képviselnek. Ezt a szakmai tapasztalatot jó és nincs hiány a fővárost közúton, vasúton, ví- ezeknek az üzemeknek az ellenőrzését végez- KATASZTRÓFAVÉDELEM 2012. február
lenne megőrizni, ehhez persze az is kell, hogy zen keresztül-kasul átszelő veszélyesáru-szál- ték eddig is, illetve közreműködtek az ADR-
minél több értékes szakembert tudjunk meg- lítmányokból sem, különlegesek vagyunk az ellenőrzéseknél. Ezért azt gondolom, hogy a
nyerni az új szervezet számára. Az nem titok, ilyen szállítmányok légi fuvarozásának ellenőr- feladat nem teljesen új, csak egy új szakterü-
hogy az április elsejétől érvényes új szervezeti zése terén. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy letté alakult, ami komplex módon egyesíti ezeket
felállásban kevesebb státusz lesz, mint az előd- nincs az országban még egy olyan város, ame- a tevékenységeket.
szervezeteknél összesen, ami logikusan lét- lyik akár csak a nyomába is léphetne Budapest- – Mi volt az a feladat, amit fővárosi igazga-
számcsökkenést jelent. Ugyanakkor az is lát- nek a kritikus infrastruktúrák vonatkozásában. tóként először szabott ki?
szik, hogy a megyei igazgatóságokon, az újon- Éppen ezért az iparbiztonságot hatalmas kihí- – …Ezen elég sokat kell gondolkodnom,
nan megalakuló kirendeltségeken nagy az igény vásnak tekintem. A munka az átmeneti időszak hiszen már az első nap is igen sok teendőt ho-
tapasztalt szakemberek iránt. Több olyan mun- alatt is folyik, hivatalosan áprilistól iparbiztonsá- zott. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a munka-
katársunkat is megkeresték már ajánlatokkal, gi főfelügyelőnk Cséplő Zoltán alezredes, aki a társaim meglátják a feladatot, és motiváltak
akikre mi is számítanánk. Ha úgy tetszik, bizony főigazgatóság Iparbiztonsági Főosztályáról abban, hogy azt el is végezzék. Nem akarom
verseny indult, hogy ki tud jobbat, de főleg biz- érkezett, és nagy tapasztalattal rendelkező azt mondani, hogy minden teendőt fejben tartok,
tosabbat ajánlani. Én úgy gondolom, hogy a szakember. Persze nem várja meg a tavaszt, mert ez nem igaz, ráadásul az én dolgom nem
Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság nem hanem máris munkához látott. Beszélgetésünk is ez, hanem kézben tartani, koordinálni a szer-
áll rosszul ebben a versenyben, sőt, igazából az előtti napon is tartottunk RID-ellenőrzést, kol- vezet munkáját. A mostani átmeneti időszakra
az érdekünk, hogy az itt felszabaduló emberek légáim a Ferencváros pályaudvaron jártak. egyébként is az a jellemző, hogy a többszörösét
megtalálják a helyüket az országos rendszer- Komoly hiányosságokat tártak fel: a fuvarokmá- végezzük annak, amit egyébként „békeidőszak-
ben. Ez az egyik oka, amiért támogatom, hogy nyokat szabálytalanul töltötték ki, nem volt ban” tennénk. És itt az idézőjelet nagyon képle-
a munkatársaim akár még április előtt átigazol- megfelelő a vasúti tartálykocsik bárcázása, a tesen értem. Összességében azt mondhatom,
janak máshova. A másik, hogy többen kedve- mozdonyvezetőnél nem voltak megtalálhatóak hogy az előttünk álló feladatok egy irányba
zőbb helyzetbe kerülnének a váltással, hiszen a RID által előírt felszerelések. Mindezeken felül mutatnak, de két részre lehet osztani. Az egyik
a főváros állományának nagyjából a fele vidék- találtak egy sérült, horpadt, lúggal töltött tartály- a szervezetalakítás, a másik pedig emellett a
ről jár be, sokan végre lakóhelyükhöz közel kocsit, amelyet visszatartottak, elkerülendő a szakmai munka kifogástalan elvégzése. Nálunk
dolgozhatnának, ami nagyban egyszerűsítené környezetszennyezést, netán a személyi sérü- most 25 óra egy munkanap.
az életüket. lést. A tartálykocsi forgalomból való kiemelésén Galántai Judit