Page 27 - magazin-február
P. 27

ség nyilvánvalóan torlódásba fog ütközni, hogy         A jelenleg használt taktika összetett. A dön-
         mekkorába, az számos tényezőtől függ, így pél-       téstámogató rendszer szakít a működési terüle-
         dául a gépjárművezetők közlekedési kultúrájá-        tek, körzetek fogalmával, és azt a tűzoltóságot
         tól, attól, hogy a hét mely napja van, sőt, még      riasztja, amelyik a legközelebb van a baleset
         attól is, melyik napszakban történt a baleset. A     helyszínéhez, függetlenül attól, hogy a tűzoltó-
         szembejövő forgalmi irányból érkező tűzoltó-         ság hivatásos vagy önkormányzati. Emellett a
         egység azonban – az esetek nagy részében – aka-      Magyar Közút kampányt folytat az autósok által
         dálytalanul haladhat az eseményig, ott a belső       használt mentési folyosók népszerűsítése érde-
         sávban megállva beavatkozik. Jelen elképzelés,       kében.
         bár alkalmazására volt már példa, munkavédel-          Összefoglalva az M1-es autópályán bekövet-
         mi szempontból hatalmas veszélyeket hordoz           kező káresetek hatékonyabb mentési és tűzoltási
         magában.  Az autópályán, mint gyorsforgalmi          lehetőségeit, egyértelműen kijelenthető, hogy
         úton nagy tömegek mozognak nagy sebességgel,         minden perccel, amivel növekszik a vonulási
         egy-egy ütközés során hatalmas energiák szaba-       idő, romlanak az áldozatok kilátásai. Érdemes
         dulhatnak fel. Kétséges, hogy a pályatest belső      megvizsgálni, milyen eszközök állnak már most
         forgalmi sávjában előrejelzés nélkül megálló         is rendelkezésre – a készenléti szolgálat szerke-
         tűzoltóautó minden körülmények között felis-         zetében és elhelyezkedésében – a káresetek hely-
         merhető-e megfelelő távolságból.  A kiszálló         színének gyorsabb elérésére. A cél egyértelmű:
         legénység a forgalom elterelése, a beavatkozásra     ahol a szükség, legyen ott a segítség!
         szolgáló tér lehatárolása során szintén veszély-
                                                                                              Fotók: Komárom, Tatabánya HTP
         nek van kitéve.



                                           2018. FEBRUÁR                                                         25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31