Page 27 - magazin-február
P. 27
ség nyilvánvalóan torlódásba fog ütközni, hogy A jelenleg használt taktika összetett. A dön-
mekkorába, az számos tényezőtől függ, így pél- téstámogató rendszer szakít a működési terüle-
dául a gépjárművezetők közlekedési kultúrájá- tek, körzetek fogalmával, és azt a tűzoltóságot
tól, attól, hogy a hét mely napja van, sőt, még riasztja, amelyik a legközelebb van a baleset
attól is, melyik napszakban történt a baleset. A helyszínéhez, függetlenül attól, hogy a tűzoltó-
szembejövő forgalmi irányból érkező tűzoltó- ság hivatásos vagy önkormányzati. Emellett a
egység azonban – az esetek nagy részében – aka- Magyar Közút kampányt folytat az autósok által
dálytalanul haladhat az eseményig, ott a belső használt mentési folyosók népszerűsítése érde-
sávban megállva beavatkozik. Jelen elképzelés, kében.
bár alkalmazására volt már példa, munkavédel- Összefoglalva az M1-es autópályán bekövet-
mi szempontból hatalmas veszélyeket hordoz kező káresetek hatékonyabb mentési és tűzoltási
magában. Az autópályán, mint gyorsforgalmi lehetőségeit, egyértelműen kijelenthető, hogy
úton nagy tömegek mozognak nagy sebességgel, minden perccel, amivel növekszik a vonulási
egy-egy ütközés során hatalmas energiák szaba- idő, romlanak az áldozatok kilátásai. Érdemes
dulhatnak fel. Kétséges, hogy a pályatest belső megvizsgálni, milyen eszközök állnak már most
forgalmi sávjában előrejelzés nélkül megálló is rendelkezésre – a készenléti szolgálat szerke-
tűzoltóautó minden körülmények között felis- zetében és elhelyezkedésében – a káresetek hely-
merhető-e megfelelő távolságból. A kiszálló színének gyorsabb elérésére. A cél egyértelmű:
legénység a forgalom elterelése, a beavatkozásra ahol a szükség, legyen ott a segítség!
szolgáló tér lehatárolása során szintén veszély-
Fotók: Komárom, Tatabánya HTP
nek van kitéve.
2018. FEBRUÁR 25