Page 20 - katved-december
P. 20

18

      PORTRÉ  miközben száguldok, nem is látom a környeze­  gyok, márpedig tűzoltóként nem mehetek ön­  bevetésem pedig két órával azután történt, hogy
                                                                                életemben  először  beosztottak  egy  csoportba.
                                             célúan a saját fejem után!
           temet, csak a tempót érzékelem, én vagyok és
                                             ● Kijutott a szüleidnek a jóból!
           a jármű, a többi nem is számít. Néhány esésen
                                                                                A 4-es főúton egy kisbusz balesetezett, halottak
           túl vagyok, de egyik sem rázott meg túlságosan,
                                             séges aggódás. A párom is hivatásos, ő rendőr,
           nem is fontos, egy törött gerincvédőt őrzök, eny­  ● Hálás  vagyok  nekik.  Féltenek,  de  ez  egész­  is voltak. Nem a tragédián gondolkodtam, csinál­
                                                                                tam, amit kellett. Volt feladatom, és volt elvárás, ja
           nyi. A lényeg az összhangon van, ami ember és   nem idegen neki a világom, a szabályok és a lóe-  és ne felejtsem, ott volt a csapat, ahová tartozom!
           gép között kialakulhat.
           ● Márpedig kell az összhang, hiszen itt a má­  A dragbike elnevezés az épített motorokat jelenti. Ezeket a gépeket azért fejlesztik ki, hogy
           sodpercek töredéke is számít!       egy bizonyos távolságot minél gyorsabban tegyenek meg, természetesen minél rövidebb idő
           ● Számít  bizony,  csak  az  számít!  Például  a   alatt. Mivel 300-1000 lóerő közötti teljesítményt kell letenni a pályára, ezek a motorok speciá­
           legrosszabb  időm,  ahogy  az  indulást  jelző   lis kinézetet kapnak,  széles hátsó draggumijuk és kitámasztójuk van, hogy az iszonyatos tel­
           lámpa  fényét  követően  elindultam,  0,2  má­  jesítményt le tudják vinni a pályára. Turbóval, nitrofeltöltővel, kompresszorral rendelkeznek,
           sodperc  volt.  A legjobb  időm  0,099  másod­  ennek köszönhetően a versenytáv végén 300-400 kilométer per órás sebességgel szakítják
           perc, amely alatt azt kell érteni, hogy egytized   meg a sebesség- és időcsapda lézerfényét. A versenytáv 402,33 vagy 201,16 méter, attól
           másodpercen  belül  elindult  a  motor.  Büszke   függően, hogy az adott verseny helyszínén milyen adottságok vannak. A versenyzőkre több
           vagyok még arra, hogy 1,51 másodperc alatt   mint 1,5 G terhelés szakad. (Forrás: kunmadarassport.hu)
           tettem meg 18 métert! Ha hozzávesszük, hogy
           a teljes távot tekintve a legjobb időm: 9,88 má­  rők összeegyeztethetők a magánélettel, hidd el!  Péter még elmondta, annyira már nem fáj neki
           sodperc, akkor voltaképpen kevesebb mint tíz   ● Egy ilyen öntörvényű ember hogyan illeszke­  az a bajnoki második hely. Az sokkal jobban,
           másodpercért küzdök hónapokig.    dett be a rendszerbe, hiszen még csak tavaly   hogy  kevéssé  ismert  Magyarországon  ez  a
           ● Valószínű, hogy téged a végletek megisme­  május óta vagy hivatásos?  sportág, olykor alig van néző, pedig lenne mit
           rése éltet...                     ● Akár hiszed, akár nem, ez nekem nem okozott   látni. Igaz ez a támogatókra is, pedig ez a sport­
           ● Lehet. De úgy is fogalmazhatnék, hogy az   gondot. A feladat adott, és kellően izgalmas. Azt   ág ugyanis igencsak viszi a pénzt.
           akadályok  leküzdése,  hiszen  sohasem  ön­  tudomásul veszem, hogy itt nálam sokkal felké­  ● Nem  vagyok  panaszkodós  típus,  hiszen  jól
           célú a határok feszegetése. Mindig van egy   szültebb tűzoltók vannak, akik a szakmát értik és   alakult az életem. Még fiatal vagyok, harmincon
           feladat, amelyet a lehető legjobban meg kell   szeretik. Tőlük nem nehéz kérdezni, tanulni, és a   innen, tele tervekkel. És ezekhez még csak el
           oldani,  ráadásul  egy  járművel,  és  szigorú   saját  érdekem  is,  hogy  együttműködő,  aktív  és   sem  kellett  hagynom  szűkebb  szülőhelyemet,
           szabályok között. Amikor pénzügyi területen   terhelhető legyek. A tűzoltói létben hosszútávon,   munka szerelem, hivatás, család, minden meg­
           dolgoztam,  ott  is a  maximumra  törekedtem,   de  ha  úgy  tetszik,  már  egészen  régóta  hiszek.   van, és ez jó nekem!
           amikor kissrác koromban görkoriztam, ott is   Középiskolásként  rendészeti  alapismeretekből
           bajnokságokon  indultam.  Most  felnőttként   is érettségiztem, és még tetszett is, pedig nem   S. Tóth Anikó tű. hadnagy
           nemcsak  motorozom,  hanem  tűzoltó  is  va­  voltam  egy  szokványos  kamasz.  Az  első  éles   Fotók: Gémesi Balázs
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25