Page 20 - katved-december
P. 20
18
PORTRÉ miközben száguldok, nem is látom a környeze gyok, márpedig tűzoltóként nem mehetek ön bevetésem pedig két órával azután történt, hogy
életemben először beosztottak egy csoportba.
célúan a saját fejem után!
temet, csak a tempót érzékelem, én vagyok és
● Kijutott a szüleidnek a jóból!
a jármű, a többi nem is számít. Néhány esésen
A 4-es főúton egy kisbusz balesetezett, halottak
túl vagyok, de egyik sem rázott meg túlságosan,
séges aggódás. A párom is hivatásos, ő rendőr,
nem is fontos, egy törött gerincvédőt őrzök, eny ● Hálás vagyok nekik. Féltenek, de ez egész is voltak. Nem a tragédián gondolkodtam, csinál
tam, amit kellett. Volt feladatom, és volt elvárás, ja
nyi. A lényeg az összhangon van, ami ember és nem idegen neki a világom, a szabályok és a lóe- és ne felejtsem, ott volt a csapat, ahová tartozom!
gép között kialakulhat.
● Márpedig kell az összhang, hiszen itt a má A dragbike elnevezés az épített motorokat jelenti. Ezeket a gépeket azért fejlesztik ki, hogy
sodpercek töredéke is számít! egy bizonyos távolságot minél gyorsabban tegyenek meg, természetesen minél rövidebb idő
● Számít bizony, csak az számít! Például a alatt. Mivel 300-1000 lóerő közötti teljesítményt kell letenni a pályára, ezek a motorok speciá
legrosszabb időm, ahogy az indulást jelző lis kinézetet kapnak, széles hátsó draggumijuk és kitámasztójuk van, hogy az iszonyatos tel
lámpa fényét követően elindultam, 0,2 má jesítményt le tudják vinni a pályára. Turbóval, nitrofeltöltővel, kompresszorral rendelkeznek,
sodperc volt. A legjobb időm 0,099 másod ennek köszönhetően a versenytáv végén 300-400 kilométer per órás sebességgel szakítják
perc, amely alatt azt kell érteni, hogy egytized meg a sebesség- és időcsapda lézerfényét. A versenytáv 402,33 vagy 201,16 méter, attól
másodpercen belül elindult a motor. Büszke függően, hogy az adott verseny helyszínén milyen adottságok vannak. A versenyzőkre több
vagyok még arra, hogy 1,51 másodperc alatt mint 1,5 G terhelés szakad. (Forrás: kunmadarassport.hu)
tettem meg 18 métert! Ha hozzávesszük, hogy
a teljes távot tekintve a legjobb időm: 9,88 má rők összeegyeztethetők a magánélettel, hidd el! Péter még elmondta, annyira már nem fáj neki
sodperc, akkor voltaképpen kevesebb mint tíz ● Egy ilyen öntörvényű ember hogyan illeszke az a bajnoki második hely. Az sokkal jobban,
másodpercért küzdök hónapokig. dett be a rendszerbe, hiszen még csak tavaly hogy kevéssé ismert Magyarországon ez a
● Valószínű, hogy téged a végletek megisme május óta vagy hivatásos? sportág, olykor alig van néző, pedig lenne mit
rése éltet... ● Akár hiszed, akár nem, ez nekem nem okozott látni. Igaz ez a támogatókra is, pedig ez a sport
● Lehet. De úgy is fogalmazhatnék, hogy az gondot. A feladat adott, és kellően izgalmas. Azt ág ugyanis igencsak viszi a pénzt.
akadályok leküzdése, hiszen sohasem ön tudomásul veszem, hogy itt nálam sokkal felké ● Nem vagyok panaszkodós típus, hiszen jól
célú a határok feszegetése. Mindig van egy szültebb tűzoltók vannak, akik a szakmát értik és alakult az életem. Még fiatal vagyok, harmincon
feladat, amelyet a lehető legjobban meg kell szeretik. Tőlük nem nehéz kérdezni, tanulni, és a innen, tele tervekkel. És ezekhez még csak el
oldani, ráadásul egy járművel, és szigorú saját érdekem is, hogy együttműködő, aktív és sem kellett hagynom szűkebb szülőhelyemet,
szabályok között. Amikor pénzügyi területen terhelhető legyek. A tűzoltói létben hosszútávon, munka szerelem, hivatás, család, minden meg
dolgoztam, ott is a maximumra törekedtem, de ha úgy tetszik, már egészen régóta hiszek. van, és ez jó nekem!
amikor kissrác koromban görkoriztam, ott is Középiskolásként rendészeti alapismeretekből
bajnokságokon indultam. Most felnőttként is érettségiztem, és még tetszett is, pedig nem S. Tóth Anikó tű. hadnagy
nemcsak motorozom, hanem tűzoltó is va voltam egy szokványos kamasz. Az első éles Fotók: Gémesi Balázs