Page 13 - katved-oktober
P. 13

11

des, iparbiztonsági főfelügyelő.                                                                                    KATASZTRÓFAVÉDELEM 2016. április
Amennyiben egy baleset miatt
több órára megáll a forgalom a       szerű és gyors beavatkozásnak         mellette folyó patak mind-mind
vasúton vagy a közúton, úgy az       köszönhetően a közút mellett          kockázati tényező. A gyakorlat
illetékes hatóságokkal, különbö-     húzódó patakba nem került             tapasztalatait és a korábban
ző szervezetekkel együtt kell dol-   veszélyes anyag.                      készített katasztrófa-elhárítási
goznunk, hogy mihamarabb                                                   terv anyagát összegzik, ezért a
helyreálljon a rend. Így történt ez     Mindhárom főfelügyelő              fokozottan veszélyes helyszínre
a gyakorlaton is, a MÁV szakem-      egyetértett abban, hogy a gya-        tűzoltási és műszaki mentési ter-
bereivel felvettük a kapcsolatot,    korlat helyszíne egy rendkívül        vet készítenek.
és a kisiklott vonat mentésére       összetett gócpont, hiszen egy-
egy közúti segélyegység érkezett,    szerre több veszéllyel is számol-                                 Antal Erika
amely visszahelyezte a szerel-       ni kell: a vasúti alagút és felüljá-                          c. tű. százados
vényt a sínre. Az iparbiztonsági     ró, a főút forgalma, valamint a
hatóság további feladata egy
ilyen helyzetben, hogy az ese-
mény felszámolását követően
kivizsgálja a veszélyesáru-szállí-
tással kapcsolatos baleset körül-
ményeit, megállapítsa, hogy sza-
bályos volt-e a fuvar. Ezen kívül
problémát jelenthet az ivóvízbá-
zis – mint létfontosságú rendsze-
relem –, hiszen ha ez szennyező-
dik, akkor lakosságvédelmi és
hatósági intézkedéseket is kell
hozni. A gyakorlaton ilyesmire
nem volt szükség, mert a szak-

            Biztonságban                                                   korlaton vett részt a közlekedési
a közlekedési központ                                                      központ székesfehérvári telephe-
                                                                           lyén, ezúttal pedig három csuklós
Megyei ellenőrző gyakorlatot tar-       A gyakorlat szervesen illeszke-    autóbusz részvételével tartottak
tott március 30-án a Komárom-        dett abba, a közösségi közlekedés     „éles” tűzoltási gyakorlatot
Esztergom Megyei Katasztrófa-        témakörére felépített gyakorlat-      Tatabányán, a buszok szervizelé-
védelmi Igazgatóság a                sorozatba, amely tavaly kezdő-        sét és tárolását végző telephelyen.
Középnyugat-magyarországi            dött. Az első gyakorlaton a tata-     A tűzoltók először helyismereti és
Közlekedési Központ tatabányai,      bányai és a székesfehérvári daru      szituációs begyakorló gyakorla-
Csabai utcai telephelyén.            háromnapos, páros emelési gya-        ton vettek részt, majd pedig az
                                                                           ellenőrző gyakorlat következett.

                                                                              A feltételezés szerint karosszé-
                                                                           rialakatos munkák közben, a
                                                                           telephely a legnagyobb csarnoká-
                                                                           ban keletkezett tűz. A lángok elő-
                                                                           ször a szerelőaknán lévő buszon
                                                                           terjedtek tovább, majd elérték a
                                                                           csarnok többi részét is, veszélyez-
                                                                           tették az épületben lévő szociális
                                                                           blokkokat, az akkumulátor-tároló
                                                                           helyiséget, a falon vezetett gázve-
                                                                           zetéket és a csarnokban lévő
                                                                           többi járművet, illetve a hegesz-
                                                                           téshez használt berendezéseket.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18