Page 31 - magazin-február
P. 31
29
KATASZTRÓFAVÉDELEM 2011. február
tek és krízisintervenciós team működtetése a Repülőtér alkalmával már jó néhányszor járt a repülőtéren,
kárhelyszínen). Az együttműködés fontosságát Együttműködés az unió jegyében azonban a helyismeretük hiányos, és az általunk
alátámasztó 2010. évi adatok szerint a 42 sz. alkalmazott oltási, mentési technikákat kevésbé
főút határ közeli térségében 29 olyan közúti 2011 meghatározó év Magyarország európai ismerik. Az év elejétől az FTP egy-egy raja részt
baleset volt, amely tűzoltói beavatkozást igé- uniós tagsága szempontjából, hiszen az ország vesz a gyakorlatokon, helyismereti foglalkozá-
nyelt, ezekben 45 ember sérült meg, 12-en fél éven keresztül formálója lehet az uniós na- son, vezetési gyakorlaton, sőt még riasztásokra
életüket vesztették. Az események felidézése- pirendnek. A Repülőtéri Katasztrófavédelmi is vonulnak a repülőtéri szerekkel.
kor elhangzott, hogy a veszélyes anyag szállí- Igazgatóság állományát is nagyban érinti ez a
tásával kapcsolatos kockázatok csökkenthetők tisztség. Naponta több olyan repülőgép érkezik Fokker
a hatékony ADR-ellenőrzésekkel, illetve az el- hozzánk, ami VIP-101-es biztosítást igényel. Vélhetően a teljes megsemmisüléstől men-
Il
lenőrzéshez szükséges modern tárgyi eszközök Ilyenkor kollégáink teljes védőfelszerelésben, a yenkor kollégáink teljes védőfelszerelésben, a t tették meg a „C” csoport tűzoltói azt a négy-ették meg a „C” csoport tűzoltói azt a négy-
biztosításával, az együttműködési program le-
hetőségeit kihasználva. A román fél számára is
fontos a veszélyes anyagok jelenlétekor folyó
beavatkozásnál szükséges felszerelések be-
szerzése, ezért támogatják az együttműködési
program kiterjesztését abba az irányba, hogy
mód legyen ezeknek a felszereléseknek a be-
szerzésére, illetve kölcsönös képzések lefolyta-
tására pályázatok segítségével.
Pintér Tamás tű. százados
Tűzoltósági Felügyelő
Heves
Kis motoros repülőgép csapódott a földbe
Kismotoros repülőgép szenvedett balesetet egy
Eger melletti repülőtér közelében. Az egri tűzol-
tóság ügyeletére január 16-án 10 óra 18 perckor
érkezett jelzés, amelynek nyomán két tűzoltó-
autó hét fővel kezdte meg a vonulást. A Noszvaj
felé vezető út közvetlen közelében lezuhant pi-
lóta a roncsok közé szorult, ahonnan a tűzoltók-
nak hidraulikus feszítő-vágó berendezés segít-
ségével kellett kiszabadítaniuk és átadni a
mentőszolgálat szakembereinek. Az egri egy- t tűzoltógépjárműben helyet foglalva a szertár ű tűzozoltltltóógógééépépjájjájáármrmműbbűbűbenen hhh lelelyeyettt fofofoglglglg lalalvava aa sszeze trtrtáárárá f fős legénységű Fokker-70-es repülőgépet, ő fő fő f ss s llelele égégéénynyséésé űgűgűű FFFokokokkekekeerr-r-707070 e-e-esss rererepüpüpülőlőlőgégégépepepettt,
ségek lekapcsolták a repülőgép elektromos előtt várják a repülő érkezését, indulását. Rend- amely január 6-án késő délután Kisinyovból
rendszerét és biztosították a helyszínt, a hely- kívül fontos a beavatkozó állomány felkészült- Bécs felé tartva „készenléti állapotot” jelen-
színi szemle befejeztével pedig a repülőgép sége az ilyen extrém esetekben. Ennek kapcsán tett az ország légterében haladva. A jelzés-
elszállításánál segédkeztek. A pilóta a helyszí- Dr. Bakondi György tű. altábornagy, a BM OKF ben az állt, hogy fékszárny problémával
nen meghalt. Az eset körülményeit szakértők főigazgatója szorosabb együttműködést kért az fogják a landolást végrehajtani. A kapitány
bevonásával a rendőrség vizsgálja. RKI és a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság tűz- kérésére a torony 18:40-kor riasztotta a tűz-
Eger HÖT oltóitól. Az FTP állománya kényszerleszállások oltókat, akik azonnal megkezdték a vonulást.