Page 29 - magazin-október
P. 29
érvényes szabályok szerint a
vonatok 15 kilométer/óra sebes-
séggel közlekedhetnek. Az IC
ezzel a csökkentett sebességgel
haladt. A személyvonatban a
vonatbefolyásoló berendezés
sebességkorlátozó funkcióját
hatástalanították, így az nem
látta el a feladatát. A személy-
vonat a pilisi, menetrend sze-
rinti megállás után a megenge-
dett 15 helyett 12-29 kilomé-
ter/órával gurult ki az állomás-
ról, majd a nyílt vonalon fel-
gyorsult 100-107 kilométer/órás
sebességre. A szerelvény elro-
bogott a fényjelzést nem adó
térközjelző mellett, a mozdony-
vezető a következő pályaív-
Fotók: PMKI Monor HTP és Murai László
komoly próbatétel volt, akadt ben vette észre az elöl
olyan kolléga, aki akkor már haladó vonat végét,
csaknem harminc éve szolgált, azonnal gyorsfékezett, az
de nem találkozott ilyen horde- ütközést azonban már
rejű káreseménnyel. A munká- nem lehetett elkerülni.
latok késő délutánig eltartot- A vizsgálat és a nyo-
tak, az utómunkálatok pedig az mozás 2009 tavaszán íté-
esti órákba is belenyúltak. lethirdetéssel zárult. A
A Közlekedésbiztonsági Szer- személyvonat mozdony-
vezet azonnal vizsgálatot ren- vezetője ellen elsősorban
delt el az eset kapcsán. A sze- vasúti közlekedés halá-
mélyvonat tizenegy méterre los tömegszerencsétlen-
fúródott bele az előtte haladó séget okozó gondatlan
vagonba. A balesetben négyen veszélyeztetésének vét-
meghaltak, négyen súlyosan sége miatt indítottak
megsérültek, negyven ember eljárást. Emellett megál-
pedig sérüléseket szenvedett. A lapították, hogy több
szakemberek az okokat vizsgál- mint 154,5 millió forin-
va megállapították, hogy a bal- tos kár keletkezett, ezért
eset előtt az állomásközben kábel- különösen nagy vagyoni
zárlat miatt meghibásodott a biztosítóberende- hátrányt okozó közérdekű üzem működésének
zés, emiatt az úgynevezett vonali térközbiztosító gondatlan megzavarása is szerepelt a vádemelé-
berendezés és Pilis állomás biztosítóberendezése si javaslatban.
nem működött megfelelően. A forgalomirányító A vonatbaleset áldozatainak emlékére a hely-
személyzetnek lehetősége lett volna azt használ- színen kopjafát állítottak, megemlékezve a
hatatlannak minősíteni és áttérni az állomástávol- súlyos vonatbalesetről és egyben felhívva a
ságú közlekedésre. Erre azonban nem került sor, figyelmet az ilyen jellegű eseményekre.
a vonatok továbbra is térközben közlekedtek. Az
2021. OKTÓBER 27