Page 33 - magazin-julius-augusztus
P. 33
Hagyomány, motorok,
„szerelem” Gergely azt is elárulta, hogy
minden alkalommal egy szerviz-
Ötödik hagyományőrző motoros túrájukra készülnek a autó kíséri őket, mert a kétütemű
nyíregyházi hivatásos tűzoltók, akik 2012-től minden és ráadásul majd’ ötvenéves két-
évben a csapatépítés részeként kétkerékre pattannak, kerekűek gyakran megmakacsol-
szigorúan segédmotorokkal. ják magukat, és olyankor nem
elég szeretni, meg is kell szerelni
Swalbe és Star, amelyeket 1964- Voltak már a Zemplénben, őket.
ben kezdtek gyártani, kétütemű Abádszalókon és a Szatmár-
retro motorok, na meg újabb Beregben, ez utóbbi volt a leg- Az idén Aggtelek a célpont, a
négyütemű társaik, ezek azok a hosszabb, itt négyszáznyolcvan kétnapos nagy borsodi kirándu-
kétkerekűek, amelyekkel a tűzol- kilométert motoroztak két nap lás keretében. A távlati célok
tók bejárják az országot. alatt. Ez segédmotorokkal nagy között szerepel az ország körbe-
teljesítmény, természetesen a motorozása és természetesen
Két vonulás között, a szertár- résztvevők többsége rendszere- nem maradhat el egy balatoni
ban határozták el, hogy motoros sen motorozik, de nagyobb kate- körtúra sem.
kirándulással is a csapatépítést góriával, mondta a zászlós.
erősítik – mesélte András Dóka Imre tű. főhadnagy
Gergely tű. zászlós, nyíregyházi
hivatásos tűzoltó. Évről-évre Fotó: Dóka Imre, András Gergely
nőtt azon kollégák és résztvevők
száma, akik csatlakoztak a túrá-
hoz, de a hengerhatár szigorúan
ötven köbcentiméter. „A múltat a
jelennel nemcsak a motorokban
ötvöztük, hanem a résztvevők-
ben is, hiszen a fiatal kollégák
mellett még a nyugállományú,
vagy volt tűzoltók is csatlakoz-
nak az országjáráshoz egyszer-
egyszer” – tette hozzá a főszer-
vező.