Page 12 - katved-majus
P. 12
10
„Nem számítottam ilyen szintű szakmai elismerésre”
SZENT FLÓRIÁN HÓNAPJA
Kovács Sándor Attila tűzoltó százados, a jelzést, mint kiderült nem egy busz, hanem egy
Fotók: Dojcsák Dávid és Jóri András Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófa- pékség tetőszerkezete ég, a tüzet egy busz utasai
védelmi Igazgatóság katasztrófavédelmi műveleti vették észre. A lángoló épületet éjszakába nyúlóan,
szolgálatának kiemelt főelőadója meglepődéssel több órán keresztül oltottuk. Munkánk sikerében
fogadta a szervezet főigazgatójának elismerését, egy régi tűzfal is szerepet játszott, hiszen ennek
hiszen mint mondja, nem is olyan régen kezdte
hivatásos pályáját, ezért nem számított arra, hogy a hiányában csak jóval nagyobb erőkkel lettünk
tűzoltósági feladatokat ellátók kategóriában ő volna képesek megfékezni és eloltani a lángokat” –
érdemli ki az „Év tisztje” címet. meséli a százados, aki a tűzeseteken kívül számta-
lan műszaki mentést is irányított már, és több eset-
Hogy milyen megfontolásból választotta a tűz- ben veszélyesáru-szállítással kapcsolatos, valamint
oltó hivatást? Egyrészt édesapja példáját követte, súlyos személyi sérülésekkel járó balesetek során is
másrészt a biztos jövőt látta benne. „2007-ben hatá- bizonyította szakmai rátermettségét.
roztam el, hogy édesapám nyomdokaiba lépek.
Korábban szolgálatparancsnok-helyettesként, majd Dojcsák Dávid
a megyei igazgatóság mentésszervezési osztályán c. tűzoltó százados
szereztem átfogó megyei tapasztalatokat a tűzoltá-
si és műszaki mentési szakterületekről. Munkám
során mindig kiemelt figyelmet fordítok a bizton-
ságra, hiszen ez a legfontosabb szempont a felada-
tok végrehajtása közben, legyen szó akár tűzoltás-
ról, akár műszaki mentésről. Eddigi legnagyobb
szakmai kihívásommal az elismerés átvételét köve-
tő napon, idén január 21-én néztem szembe
Tiszaújvárosban, ahol egy ipari kemencében kelet-
kezett tüzet kellett eloltanunk. Ilyen jellegű káre-
settel nem minden nap találkozik az ember. Azon
felül, hogy veszélyes anyag jelenlétében, rendkívü-
li hő- és hanghatás mellett dolgoztunk egész éjsza-
ka, a mínusz tizennégy fokos hideg sem könnyítet-
te meg a dolgunkat. A beavatkozó erők munkáját és
a koordinációt nagyban nehezítette a hatalmas zaj,
ami miatt a kommunikáció csak akkor volt lehetsé-
ges, ha elhagytuk a kárterületet. A nehezítő körül-
mények ellenére hajnalra sikeresen eloltottuk a
tüzet.
Az egyik legemlékezetesebb tűzesetem azonban
2010-ben volt, amikor még
szolgálatparancsnok
voltam. A beérkezett
jelzés arról szólt,
hogy ég egy autó-
busz Sajókazán.
Két gépjármű-
fecskendővel,
egy vízszállító-
val és egy
műszaki men-
tővel indul-
tunk el. Már a
település köze-
lében jártunk,
amikor pontosították a