Page 17 - katved-oktober
P. 17
15
ni a fülke tetejét és az oszlopok KATASZTRÓFAVÉDELEM 2016. február
szétroncsolódott maradványait,
a gépjárműfecskendőn. tosítsunk a sérültek azonnali ellá- majd mindent annyira szétfeszí-
A teherautó a mozdony tására. Végül a rendelkezésre álló teni, hogy a sérülteket ki tudjuk
oldalának ütközött, ez felszerelésekkel sikerült szétvág- emelni, így nem volt szükség a
olyan, mintha egy fal- műszaki mentőszer bevetésére.
nak csapódott volna. Több mint negyven percig tartott,
A fülke harmonikasze- mire a sofőrt és utasát sikerült ki-
rűen, ötven-hatvan cen- szabadítani a roncsból, mindket-
timéteresre roncsolódott ten súlyos, életveszélyes sérülése-
össze, és az ütközés után ket szenvedtek. A mentés a jármű
előre is dőlt. A gyöngyö- helyzete és állapota miatt volt
si egységek szolgálatpa- igazán körülményes és nehéz-
rancsnoka a felderítést kes, annyira roncsolódott a fül-
követően utasítást adott ke, hogy nem láttuk, hol vágjunk
az életmentés azonnali megkez- úgy, hogy ne okozzunk nagyobb
désére. A fülkét több oldalán sérülést, mint amilyet a bajbaju-
megvágták, a MÁV gyorsan a tottak egyébként is elszenved-
helyszínre érke-
ző szakemberei tek. Fogalmazhatok úgy
pedig áramtala- is, hogy minden tűzoltó
nították a felsőve- kezére és szaktudására
zetéket. Mikor a nagy szükség volt ahhoz,
helyszínre érkez- hogy ki tudjuk menteni a
tem, hidraulikus sérülteket. Az ütközés ere-
feszítővágó be- jére jellemző: a mozdony
rendezéssel, nyo- annyira megrongálódott,
mató hengerrel és hogy egy mentesítő moz-
küszöbtámasszal donnyal kellett a szerel-
zajlott a beavat- vényt elszállítani. A vonat
kozás. A men- több mint hat órára teljes
tőkkel szorosan szélességében elzárta a
együttműködve 3-as főút forgalmát.”
próbáltuk meg
annyira szétnyit- Antal Erika c. tű. százados
ni az összenyo-
módott fülkét, Rónai Zoltán tűzoltó százados - KMSZ
hogy helyet biz-