Page 6 - katved-oktober
P. 6
4
időszerű kérdések kimosta az áradat. Következő te- Európa
endőnk az volt, hogy kimenekít- biztonsága a tét
sük a kolontári általános iskolából
a gyerekeket. Közben mindvégig Stratégiai ellenőrzési pont
ügyeltünk arra, hogy a csizma a Mohácsi Határkikötő
száránál magasabb iszapba ne
lépjünk, mert információink sze- Magyarországon egyedülál- Mohácson jártunk. A kataszt-
rint a kifolyt anyag súlyosan ká- ló létesítmény a Mohácsi rófavédelem kikötői szolgálata
rosítja a bőrt. A gyermekek kime- Határkikötő, amely nem- leginkább az ellenőrzési akci-
nekítését követően utcáról utcára csak küllemében, hanem az ott ós napokon forgalmas, normál
haladva átvizsgáltuk a házakat, zajló tevékenységet illetően is esetben hat ember váltja egy-
a még mindig hömpölygő vörös- különbözik más határátkelőhe- mást 24/48-as munkarendben,
iszap-áradatban. lyektől. A nemzetközi forgalom akik mellett egy tiszt is szolgál.
számára megnyitott vízi határát- A reggeli váltás a szolgálati- és
Annak ellenére, hogy mindvé- kelőhely mind személyek, mind eseménynapló átvételével kez-
gig figyeltem beosztottaim testi pedig valamennyi típusú, köz- dődik, majd megkezdődik a
épségére, sajnos ketten megsé- lekedésre alkalmas vízi jármű felkészülés a napi szolgálatra.
rültek, befolyt az iszap a csiz- ki- és beléptetésére szolgál. A Takaró Szabolcs szeret itt dol-
májukba, és lábszárukon kisebb kikötő mint az ország egyedül- gozni, úgy érzi, felelősségteljes
bőrsérülést szenvedtek, szeren- álló, stratégiai fontosságú vízi munkát végez, amely egyedülál-
csére gyorsan meggyógyultak. határátkelő létesítménye sajátos ló az országban. „Örülök, hogy
helyzetéből adódóan biztosítja a ehhez a csapathoz tartozhatok.
Az első beavatkozás fizikailag vízi határátlépés legalizálását. Az alapos, és minden részletre
volt megterhelő, hiszen a követ- kiterjedő figyelem minden hajó
kező nap reggeléig talpon vol- A vízi veszélyesáru-szállítás vizsgálata során létfontosságú
tunk és az iszapban gázoltunk, ellenőrzését 2012 július eleje óta, kérdés. Mohácson egy vízi jármű
mentettünk, kutattunk. A leg- napi huszonnégy órában ellen-
rosszabb az volt, amikor a speci- őrzi a katasztrófavédelem. Több sem haladhat át úgy, hogy vala-
ális mentők – akiknek a helyszín társhatósággal, köztük a rendőr- mi ne legyen rendben. Az éber-
megvilágításában nyújtottunk séggel, a népegészségügyi szak- ség nagyon fontos a munkánk
technikai segítséget – megtalál- emberekkel, és a vámhivatal
ták Angyalkát, az első halálos munkatársaival közösen végzi az
áldozatot. A tűzoltómunka során ellenőrzéseket.
a legnagyobb pszichikai és lelki
megterhelést az elhunytak látvá- A határkikötőben huszon-
nya okozza, ez hatványozottan négy órás szolgálatot látnak el a
igaz, ha gyermekről beszélünk. speciális szakmai képzettséggel
Családos emberként ez engem is rendelkező tűzoltók. Először a
jobban megérintett, de beavatko- közúti (ADR), majd ezt követő-
zás közben nincs idő ezzel fog- en a vízi veszélyesáru-szállítás
lalkozni. A későbbiekben elég (ADN) vonatkozó OKJ képzett-
változatos feladatokban vettünk séget szerezték meg.
részt, épületeket bontottunk, a
kárfelszámolásban résztvevő jár- Takaró Szabolcs tűzoltó zász-
műveket mentesítettünk, utakat lós volt szolgálatban, amikor
takarítottunk. Az első beavatko-
záshoz képest ezek már kisebb
stresszt jelentettek, „csak” a fizi-
kai megterheléssel kellett meg-
küzdenünk, mindezt úgy, hogy
az egységeink riaszthatóak ma-
radjanak, hiszen ha a munkála-
tok közben jelzés érkezik, azon-
nal egy másik bevetésen, másik
helyszínen kellett volna száz szá-
zalékot nyújtanunk. ” (CSBP)