Page 26 - OKF Online Magazin
P. 26
MAgAZin24
Magyarok a Magirusnál
Magyar tûzoltók jártak szakmai továbbképzésen Ulmban. A csapat azokból a tûzoltókból
állt össze, akik a tavaly átadott öt Magirus M42L típusú magasból mentõ szerre elsõként
tettek sikeres típusvizsgát, szolgálati csoportonként egy-egy kollégának volt lehetõsége
március végén a németországi Ulmban szakmai továbbképzésen részt venni. A Pest
Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságot az érdi tûzoltó-parancsnokságról három
különlegesszer-kezelõ képviselte.
Március 23-án a reggeli órákban indult el a kis Fotó: Töreki Tibor -Érd HTP végül megrendelőjükhöz kerülnek” – foly-
csapat Vecsésről németországi célja felé, Ulmba. tatta a zászlós.
Késő délután érkeztek meg, de egy rövid város- A nap folyamán a magyar különlegesszer-
nézés még belefért az esti programba. Másnap reggel a kezelők kipróbálhatták az M32L-AS típust
Magirus gyárába mentek, ahol még a hivatalos prog- – és természetesen éltek is a lehetőséggel. E
ram előtt megtekinthették az épületben kiállított típus utolsó létratagja csuklós kialakítású,
gépjárműfecskendőket és egyéb eszközöket. Ez- ezzel a megoldással a létraszer sokkal széle-
után előadást hallgattak meg a gyár történetéről, sebb skálán vált használhatóvá. Ezután egy
majd a magyar delegációnak megmutatták, ho- hatvan méteres létrára szerelt mentőkosárba
gyan készülnek a gépjárműfecskendők. „Meg- szálltak, amelyet egy drótkötél mozgat és a
hökkentő látvány volt, mikor szembesültünk a létratagokon végigfutva gyors személymen-
gyártócsarnok méretével, egyszerűen hatalmas. tést tesz lehetővé. A másodpercenként kö-
Négy soron folyamatosan készülnek a gépjár- rülbelül négy métert megtevő kosár hamar
művek, hazai és nemzetközi megrendelésre feljutatta a benne utazókat a hatvan méteres
egyaránt” – mondta Töreki Tibor tűzoltó zász- magasságba. Azon idő alatt, míg a szerek
lós, szerkezelő. „Megtudtuk, hogy a Magirus működését próbálgatták, a jelenlévő mérnökök vála-
egyetlen eszközt sem gyárt raktárra, kizárólag szoltak a felmerülő kérdésekre. A bemutató következő
rendelésre dolgoznak. A gyártósort elhagyva állomása az a hely volt, ahol a gépjárműfecskendőket
megfigyelhettük, miként tesztelik az elkészült tesztelik, itt azt tekintették meg, hogyan ellenőrzik a
gépjárműfecskendők szivattyújának működését szivattyú működését, hogyan mérik a kilőtt vízsugár
az erre a célra kialakított helyiségben. A következő ál-
lomás a létraszerek gyártásának helyszíne volt. Érdekes távolságát. Kipróbálták a menet közbeni oltást és a hab-
volt látni, miképp hegesztik össze a sablonba helyezett bekeverés működését is. A program utolsó pontjaként
létraelemeket, és hogyan válik az alkatrészhalomból végigjárták a Magirus múzeumát, a kiállított darabok
létraszerkezet. A gyár e részén külön-külön helyen ké- között ott voltak az elsők között tervezett létrák is.
szülnek a magasból mentő fődarabjai, amelyeket a rész- A magyar csapat huszonötödikén reggel indult haza,
folyamatok befejeztével összeszerelnek. Minden egyes Salzburgban egy rövid városnézésre is futotta az idő-
elkészült gépezetes tolólétrát három héten át tesztelik, ből, késő este pedig megérkeztek Budapestre.
egyebek mellett terhelési próbáknak is alávetik, míg
Csámpai Attila tű. törzszászlós