Page 15 - katved-november
P. 15

13
        Gyakorlat az M6-os autópálya alagútjában



            Mecsek  Autópálya  Konceszszi  ós  Zrt.   bekövetkező  baleseteket  követően  azok   beszorult a vezetőfülkébe, életveszélyben volt.
            szer ve zésében  együttműködési  gya-  körülményeinek,  okainak  feltárása  –  erről   Az alagút bal pályáján érkező járművek mindkét
        Akor     la tot  hajtottak  végre  az  esetleges  ve -  már  Oberling  József  r.  ezredes,  az  ORFK   forgalmi  sávot  elfoglalták,  ezért  az  alagúton
        szélyhelyzetek  elhárításában  részt  vevő  szerve-  közlekedési főosztályának vezetője tájékoztatta   nem lehetett áthaladni. Az uralkodó légmozgás
        zetek az M6-os autópálya C alagútjában, október   a sajtó képviselőit.   megfordult és az intenzív keleti szél hatására a
        21-én  késő  este.  A  feltételezés  szerint  az      Ezt követően a füstgép beindításával kezdetét   kiáramló  ammónia  a  feltorlódott  járművek  felé
        autópálya egyik alagútjában egy nagy mennyiségű   vette  a  gyakorlat.  A  forgatókönyv  szerint  egy,   haladt, életveszélyes helyzetet teremtve.  KATASZTRÓFAVÉDELEM    2014. november
        veszélyes  anyagot  szállító  tartálykocsi  a  vezető   az  C  alagút  bal  pályáján  haladó,  harmincezer      Az ilyen helyzetekre kidolgozott tervek
        rosszulléte miatt az alagút falának hajtott, amelynek   liter  ammóniát  szállító  tehergépjármű  Tolna   értelmében  a  gyakorlatban  a  környéken  lévő
        következtében  több  gépjármű  is  összeütközött,   és  Baranya  megye  határán  a  gépjárművezető   tűzoltóságok vettek részt nagy erőkkel, a véméndi,
        a  veszélyes  anyag  pedig  szivárogni  kezdett.  Az   rosszulléte  miatt  az  alagút  falának  ütközött.  A   a szekszárdi, a mohácsi, a pécsi, a bajai hivatásos
        eseményen  az  esetleges  veszé -
        lyhelyzetek elhárításában részt   vevő
        szervezetek – a kataszt  rófavédelem,
        a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az
        alagutak  kezelője,  biztonsági  tisztje
        és  diszpécserei,  a  rendőrség  és  a
        mentőszolgálat  –  képviselték  magu-
        kat a beavatkozói állomány mellett.
           A  gyakorlatot  megelőző  sajtó-
        tájékoztatón  Szemeti  Gábor, a
        Mecsek  Autópálya  Koncessziós
        Zrt.  ügyvezető  igazgatója  el-
        mondta, hogy a szakasz átadása
        óta nem volt komolyabb, nagyobb
        erők  bevonását  igénylő  baleset.
        Az  alagutakba  a  legmodernebb
        technológiát építették be, kamerával
        figyelik a forgalmat, baleset esetén
        pedig  hangosbeszélőn  utasítják
        az  autósokat.  Bérczi  László
        tű.  dandártábornok,  országos
        tűzoltósági  főfelügyelő  röviden
        ismertette az alagutak biztonsági
        berendezéseit  és  azt,  hogy  ezek
        milyen  módon  szolgálják  az
        utazók  biztonságát.  A  főfelügyelő  elmondta,   forgatókönyv  szerint  a  baleset  idején  éppen   és  a  bátaszéki  önkormányzati  tűzoltók  érkeztek
        a  mostanihoz  hasonló  gyakorlatok  célja  a   zajlott  a  kamerarendszer  karbantartása,  így  a   tehát  a  helyszínre.  Tolna  és  Baranya  megye
        balesetek  során  együtt  dolgozó  szervezetek   történteket  a  segélykérő  telefonon  jelezték  a   katasztrófavédelmi  műveleti  szolgálata  is  a
        valós  együttműködésének  gyakorlása  és   hatóságoknak.  A  helyzetet  súlyosbította,  hogy   helyszínen  dolgozott,  a  katasztrófavédelmi  mobil
        annak  vizsgálata,  hogy  a  tervekben  foglaltak   a  tartálykocsi  mögött  haladó  két  személyautó   laborok  pedig  méréseket  végeztek.  A  tűzoltók
        hogyan  teljesülnek.  Emlékeztetett  rá,  hogy   sofőrje későn észlelte a balesetet és a teherautó   végül tizennégy sérültet mentettek ki és adtak át a
        a  jogszabály  négyévente  írja  elő  hasonló   hátuljába csapódtak. Az ütközés következtében   mentőknek,  egy  embert  azonban  már  nem  tudtak
        gyakorlat megtartását, majd kiemelte, hogy a   az egyik autó a tartálykocsi alá szorult, a tartály   megmenteni. A káresetet este tizenegy órára sikerült
        beavatkozások  során  elsődleges  cél  a  károk   megsérült,  és  az  ammónia  szivárogni  kezdett   felszámolni.
        gyors,  hatékony  elhárítása  és  a  beavatkozó   belőle.  Az  ammóniát  az  alagútban  uralkodó      A gyakorlat végrehajtását Fülep Zoltán, a BM
        szervezetek   egymást   segítő,   támogató   légmozgás a teherautó vezetőfülkéje felé vitte. A   Országos  Katasztrófavédelmi  Főigazgatóság
        munkája.  A  rendőrség  feladata  a  balesetek   balesetben mindhárom autó utasai megsérültek,   tűzoltósági főosztályvezetője megfeleltre értékelte.
        megakadályozása, a többi résztvevő szervezet   a  járművekbe  szorultak,  a  tűzoltóknak  kellett
        munkájának  biztosítása,  valamint  az  esetleg   őket  kiszabadítaniuk.  A  tartálykocsi  vezetője   Kép és szöveg: Boros Brigitta tű. főhadnagy

        Felavatták Kövecs Gergõ síremlékét


             posztumusz hadnagy síremlékét halálának   megyei igazgatóság és a tűzoltóságok állománya,   hogy jelet, emléket hagyjon maga után. Kövecs
             első  évfordulója  közeledtével,  október   valamint Dorog és Esztergom polgármestere és   Gergő a rászorulók segítését tekintette életcéljá-
        A 27-én  délután  avatták  fel  megemlékezés   rendőrkapitánya.       nak, hiszen amellett, hogy hivatásos tűzoltó volt,
        keretében. A síremlékavatáson részt vett dr. Bakondi   A Himnusz után Czomba Péter tűzoltó ez-  szabadidejében  mentőápolóként  is  dolgozott.
        György  tűzoltó  altábornagy,  a  BM  Országos   redes, megyei katasztrófavédelmi igazgató   Kövecs Gergő hivatástudata mindenekfölött állt,
        Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója, a   méltatta a posztumusz hadnagy életútját. Mint   ami példaértékű hagyaték. Tudta, hogy ahová
        gyászoló család, a társszervek megyei vezetői, a   elmondta, minden ember azzal a szándékkal él,   megy, ott mások a segítségére szorulnak.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20