Page 28 - katved-január
P. 28
26
26
Az üzem területén karbantartási munkálato-
AZ IGAZGATÓSÁGOK ÉLETÉBŐL
AZ IGAZGATÓSÁGOK ÉLETÉBŐL
kat végeztek, az épület kiürítése után kiderült:
két embernek nyoma veszett. Egyikük a tűz
keletkezésekor az anyagraktárban tartózko-
dott, de megsérült, így nem tudott kimenekül-
ni. A másik dolgozó a garázsból az iroda felé
igyekezett, szerette volna minél gyorsabban
elhagyni a lángoló épületet, de a sűrű füstben
eszméletét vesztette.
A tűzoltóknak már az épületbe történő beju- Fotó: Ady Géza - Dunaújváros Online
tás is nehézséget jelentett: a hátsó bejáratnál
ugyanis raklapok sorakoztak, ezek egy része
szintén meggyulladt. A telephely déli pontján
sem lehetett könnyen megközelíteni a tűzfész-
ket, hiszen ott különböző veszélyes anyagokat,
éppen ami kellett. 1958-ban Sztálinvárosban, dolgokat terveztek! Azt mondták, hozzánőttem
a vasműben találtam magam, ahol felújítottak. a fi atal városhoz, méltó vagyok az idősebbhez
Őszintén szólva már rám fért egy kis frissítés. is. Dunaújvárosi lettem! Bizakodtam és úgy tű-
Nagyon szép időszak következett az életem- nik, nem hiába, mivel jött egy daru és felemelt.
ben: én voltam a Vidámparkban az Úttörővas- Kicsivel később a dunaújvárosi hivatásos tűzol-
út! Már nem is emlékeztem a piszkos szénre, tók laktanyájának az udvarán találtam magam,
Fotó: Egyed Lajos tű őrnagy - Békés MKI keveredett a gőzkamrám dohogásával. Négy Dunaferr Szakközép- és Szakiskolába. A városi
a nehéz acélra. Gyerekek ezreinek kacaja ahonnan az ígéretek szerint tovább visznek a
éven át csaltam mosolyt a lurkók arcára, soha tűzoltóparancsnok, Orosz Csaba tűzoltó őrnagy
nem felejtem el a nevetésüket. Mint minden vezetésével a középiskolások közösségi szol-
szép dolog, ez is véget ért. Koholt vádak gálat keretében fogják felújítani elrozsdásodott
alapján 1962-ben félreállítottak. Állítólag egy testrészeimet. Egy kis pénz kell hozzá, de ha
elvtársnőnek kiégettem a nylon harisnyáját. kész leszek, irány a város! Nagyon várom, hogy
Én? Aki mindig is kényesen ügyeltem a pre- újra csillogjak és gyermekek kezei és lábai ka-
veszélyes hulladékokat tároltak. Ezek azonosí- cíz és biztonságos munkavégzésre? Hiába paszkodjanak az alkatrészeimbe.
tásához a katasztrófavédelmi mobil labort is a védekeztem, vakvágányon találtam magam
helyszínre riasztották. Folyamatosan mérték, mint kiállítási tárgy. Persze, hogy unalmas Orosz Csaba tű. őrnagy, parancsnok,
hogy került-e mérgező gáz a levegőbe, de csak volt a korábbi mozgalmas és zajos időszak- Dunaújváros HTP és
égésterméket lehetett kimutatni. A beavatko- hoz képest. Az én barátaim, a gyerekek azon- Farkas-Bozsik Gábor tű. százados
zók légzőkészülékben hatoltak be az épületbe, ban újra felfedeztek, csaknem negyven éven
felkutatták, majd kihozták a sérülteket. át voltam a mászókájuk, vonatos fantáziájuk Fôváros
A szarvasi, az orosházi és a kunszentmár- megtestesülése. Ez is elmúlt, ismét a csönd
toni hivatásos tűzoltók mindvégig szakszerűen vett körül. Arra gondoltam, hogy megöreged- Egy villamos és egy teherautó is kigyulladt
látták el feladataikat, elsajátított ismereteiket tem, szomorú ócskavasnak éreztem magam.
jól alkalmazták, Tóth Tibor mk. tűzoltó ezredes, Egy mozdonynak a százhúsz év semmi, főleg Teherautóval ütközött a 37/A jelű villamos a
megyei igazgató így a megyei ellenőrző gya- annak nem, akit olyan mesteremberek épí- tizedik kerületben, a Sírkert utcában január
korlatot megfeleltre értékelte. tettek, mint engem. Ki lehet még ennyi idős 16-án reggel. Az ütközés a teherautó tank-
Dunaújvárosban? Hosszú hallgatás után ját érte, így a jármű azonnal lángba borult.
Dr. Nagy Szilvia tűzoltó hadnagy ismét felcsillant a remény. Emberek jöttek, A teherautót vezető férfi kimászott a felborult
megyei katasztrófavédelmi szóvivő megnéztek, méricskéltek és terveztek. Nagy járműből, majd a villamosvezető segítségére
Fejér
Muki monológja
Szia! Muki vagyok, egy kisvonat. Milyen név
egy vonatnak, hogy Muki? Nem tudom, en-
gem mindig így hívtak. Koromat tekintve nem
tarozom a fi atalok táborához, a Berlin-drewitzi
Orenstein&Koppel gyárban születtem 1894-ben,
„szüleim” hatszáz milliméteres nyomtávolságúra
építettek, kétcsatlós, szertartályos gőzmozdony
kivitelben. Az elmúlt százhúsz év ellenére, a
szívem és a méreteim alapján is örökké gye-
rek maradok. Szerencsére a mozdonyoknál
nem tilos a gyerekmunka. Sajnos arra már nem
emlékszem, hogyan kerültem Magyarországra, Fotó: FKI Videócsoport
de arra igen, hogy több városban is húztam a
terhet. Dolgoztam Gyulán, Miskolcon és Ózdon
is. A vagonokban volt minden, szén, vas, vagy