Page 6 - magazin-január
P. 6
Beavatkozások belülről
alóla. Mikor már hozzáfértek a járműhöz,
annak ajtóit és oszlopait feszítővágóval
elvágták, majd a tetejét teljesen visszahaj-
tották. A mentést irányítók elmesélték,
hogy még ekkor sem lélegezhettek fel,
mert az autó eleje annyira összetört és ron-
csolódott, hogy a következő feladat az
volt, hogy a bajbajutott ember lábait a
pedálok közül kiszabadítsák. Ehhez a
pedál melletti műanyag elemeket kellett
kiszedni, hogy a szűk helyre egy hidrauli-
kus vágószerszámmal be lehessen nyúlni,
ezután sikerült a pedálsort biztonságosan
eltávolítani. Mindezek után lehetett végre
kiemelni a baleset negyedik sérültjét.
kocsit, hogy az alászorult autóhoz egyáltalán
hozzá lehessen férni. A felázott, növényekkel
sűrűn benőtt terület, és az, hogy az út menti
árokban voltak a balesetet szenvedett járművek,
nagyban nehezítette a mentési munkálatokat.
Gyorsan kellett cselekedni, hiszen láthatóan
súlyosan megsérült a járműbe szorult ember,
egészségügyi ellátásra volt szüksége. Rögzítet-
ték a teherautót, majd hidraulikus olaj-emelők-
kel, valamint sűrített levegős emelőpárnákkal
megemelték, az alá szorult autót pedig az egri
műszaki mentő csörlőjével szabadították ki
Fotók: Gyöngyösi HTP
Két mentőhelikopter és több
mentőautó érkezett a helyszínre,
három súlyos és egy könnyű sérül-
tet szállítottak kórházba. A mentés
mindvégig a mentők javaslatainak
figyelembevételével történt, több
mint egy órán át dolgoztak az egy-
ségek, mire mind a négy embert
kimentették, ezt követően tudtak
fellélegezni a tűzoltók. Nem min-
dennap történik ehhez hasonló bal-
eset Heves megyében, ez egy nagy
szaktudást, precizitást igénylő eset
volt, amely szerencsére nem köve-
telt halálos áldozatot.
4 KATASZTRÓFAVÉDELEM