Page 7 - magazin-június
P. 7
Cseresznyés Dániel tűzoltó főhadnagy
KIS-BALATONI MOCSÁRPRÓBÁN
AZ ÚJ MOCSÁRJÁRÓ
Április elején a KEHOP-1.6.0-15-2017-00025 azonosító-
számú, „Katasztrófavédelmi rendszerek a Balaton
régió területén” elnevezésű uniós projektnek köszön-
hetően Zala megye is gazdagodott egy mocsárjáró jár-
művel, amely a jövőben nagy segítségére lesz a tűzol-
tóknak a lápos, mocsaras vidéken zajló beavatkozá-
soknál.
Mivel a keszthelyi hivatásos tűzoltó-parancs- sen, a mocsárvilágban gyakorlatozva próbálták
nokság közelében számos olyan terület van –¬ ki, hogy is kell kezelni az újdonsült járművet. A
főként a Kis-Balaton közelében –, amely lápos, vízügyes szakemberek külön örülnek az újon-
nan beszerzett járműnek,
hiszen ők is rendelkeznek
egy mocsárjáróval, így
elmondásuk szerint a jö-
vőben nagy segítségére le-
het a két szerv egymásnak.
A katasztrófavédelem
új mocsárjárója alapvetően
négy-öt ember szállítására
alkalmas, ha viszont hord-
ágy is van az eszközön,
akkor csak három ember
lehet a kísérő személyzet.
A lánctalpast egy 800 köb-
centis benzinmotor hajtja,
amely huszonhét literes
tankjával akár nyolc órán
át is képes üzemelni. A
szárazföldön akár órán-
Fotók: Hegedűs Ágoston, Keszthely KVK
kénti 30 kilométeres tempó-
mocsaras felülete miatt rendkívül nehezen meg- val is közlekedhet, míg vízen a maximális tem-
közelíthető, a mocsárjáró járműnek köszönhető- pója 4 kilométer/óra. A járművön csörlő és gally-
en jelentősen nőtt a tűzoltóság beavatkozó- törő rács is helyet kapott. A lánctalpasok terhel-
képessége. hetősége szárazföldön ötszáz kilogramm, vízen
Májusban a megye tűzoltói a Nyugat-dunán- azonban legfeljebb 360 kilogramm.
túli Vízügyi Igazgatóság szakembereivel közö-
2019. JÚNIUS 5