Page 7 - magazin-június
P. 7

Cseresznyés Dániel tűzoltó főhadnagy

         KIS-BALATONI MOCSÁRPRÓBÁN


         AZ ÚJ MOCSÁRJÁRÓ




                Április elején a KEHOP-1.6.0-15-2017-00025 azonosító-

                számú, „Katasztrófavédelmi rendszerek a Balaton
                régió területén” elnevezésű uniós projektnek köszön-
                hetően Zala megye is gazdagodott egy mocsárjáró jár-
                művel, amely a jövőben nagy segítségére lesz a tűzol-

                tóknak a lápos, mocsaras vidéken zajló beavatkozá-
                soknál.



         Mivel a keszthelyi hivatásos tűzoltó-parancs-        sen, a mocsárvilágban gyakorlatozva próbálták
         nokság közelében számos olyan terület van –¬         ki, hogy is kell kezelni az újdonsült járművet. A
         főként a Kis-Balaton közelében –, amely lápos,       vízügyes szakemberek külön örülnek az újon-
                                                                                   nan beszerzett járműnek,
                                                                                   hiszen ők is rendelkeznek
                                                                                   egy mocsárjáróval, így
                                                                                   elmondásuk szerint a jö-
                                                                                   vőben nagy segítségére le-
                                                                                   het a két szerv egymásnak.
                                                                                      A katasztrófavédelem
                                                                                   új mocsárjárója alapvetően
                                                                                   négy-öt ember szállítására
                                                                                   alkalmas, ha viszont hord-
                                                                                   ágy is van az eszközön,
                                                                                   akkor csak három ember
                                                                                   lehet a kísérő személyzet.
                                                                                   A lánctalpast egy 800 köb-
                                                                                   centis benzinmotor hajtja,
                                                                                   amely huszonhét literes
                                                                                   tankjával akár nyolc órán
                                                                                   át is képes üzemelni.  A
                                                                                   szárazföldön akár órán-
                                                         Fotók: Hegedűs Ágoston, Keszthely KVK
                                                                                 kénti 30 kilométeres tempó-
         mocsaras felülete miatt rendkívül nehezen meg-       val is közlekedhet, míg vízen a maximális tem-
         közelíthető, a mocsárjáró járműnek köszönhető-       pója 4 kilométer/óra. A járművön csörlő és gally-
         en jelentősen nőtt a tűzoltóság beavatkozó-          törő rács is helyet kapott. A lánctalpasok terhel-
         képessége.                                           hetősége szárazföldön ötszáz kilogramm, vízen
           Májusban a megye tűzoltói a Nyugat-dunán-          azonban legfeljebb 360 kilogramm.
         túli Vízügyi Igazgatóság szakembereivel közö-


                                             2019. JÚNIUS                                                         5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12