Page 20 - katved-január
P. 20
18 teri hivatalában is megrepedtek a falak és
KRÓNIKA a mennyezet, a vizes blokk csempéinek
egy része lehullott. Galgagután a polgár-
mesteri hivatal és az orvosi rendelő közös
épületében a falak megrepedtek, a terényi
ravatalozó épület fala pedig megdőlt. Di-
ósjenőn az óvoda és bölcsőde épületének
fő- és válaszfalai több helyen megrepedtek,
a nyílászáróknál elmozdulások, repedések
keletkeztek, s a vizesblokk csempéje is
megrepedt. Nézsán az óvoda déli fő falá-
nak sarokrésze több helyen megrepedt, a
ravatalozó hátsó épületrésze pedig ugyan-
csak több helyen haránt irányban megrepedt.
Kilenc egyházi és egyéb intézményben is
károk keletkeztek: a cserhátsurányi katolikus
templom mennyezetfalai megrepedeztek,
a Néprajzi Múzeum kéménye veszélyesen
megdőlt, a takarékszövetkezet kéményének
téglái kihullottak. Cserháthalápon a katoli-
kus templom lábazata, falai és homlokzata Fotó: Nógrád KMSZ Fotó: Nógrád KMSZ
megrepedt, az önkormányzatnak otthont adó
kúria falai és mennyezete ugyancsak meg-
repedt, ahogy az önkormányzati szolgálati
lakás fala is, emellett több felületről lehullott
a vakolat. A csesztvei, a magyarnándori és a
szügyi katolikus templom falai megsérültek, visszajelzések alapján a veszélyes ipari polgármesteri hivatal, a diósjenői óvoda,
a vakolat kisebb-nagyobb részeken lehullott, üzemeknél sem volt káresemény vagy szol- valamint a nézsai óvoda és ravatalozó kap-
a falak megrepedeztek. gáltatói hiba. A Közép-Duna-völgyi Vízügyi csán érkezett.
Az esemény napján szemlét tartottak Igazgatóság szakembereivel az Ipoly folyó
a megye jelentősebb víztározóinál, de se- védművonalát járták be a katasztrófavéde- Angyal Eszter tű. zászlós,
hol nem találtak problémát. Az üzemeltetői lem ellenőrei. Vis maior igény a galgagutai megyei szóvivő
Új fecskendô, új technika katasztrófavédelem tavaly december-
ben négy Renault Aquadux-X 3000
A 4x2 gépjárművet szerzett be, hogy
lecserélje a 2010 és 2013 között balesetet
szenvedett és már nem javítható gépjármű-
fecskendőit. A gépjármű működtetésével,
kezelésével első körben az érintett szervek
gépjárművezetés-technikai oktatói ismer-
kedtek január 28-31. között Győr mellett, a
Rába-ringen.
A jelentős műszaki háttéranyagot elmé-
leti és gyakorlati foglalkozásokon sajátít-
hatták el a trénerek, a járművek kipróbá-
lásához a Rába cégcsoport tesztpályája
teremtett méltó feltételeket Écsen. A 9-15
százalék közötti emelkedők, lejtők, az asz-
faltozott, betonozott, murvás, agyagos és
sáros útfelületek az alapokat biztosították a
felkészüléshez. A téli időjárás lehetővé tet-
te, hogy a vezetéstechnikai oktatók vizes,
havas és jeges körülmények között gya-
koroljanak. A hátsókerékhajtású gépjármű
minden vezetési helyzetben állta a sarat,
a könnyű terepi viszonyok és az akadályok
leküzdése is problémamentes volt.
A jelenleg rendszerben lévő eszkö-
zökhöz képest az új járművek speciális
tulajdonságokkal rendelkeznek, köny-
nyebb őket vezetni és kezelni. A részben