Page 26 - magazin-március
P. 26
24 szükséges személyi és technikai feltételeket zést és a mentési munkálatokat. A fõ- és al- Bodmér, Moha és Zámoly vált megközelíthe-
AZ IGAZGATÓSÁGOK ÉLETÉBÕL lebonyolításához. A vizsgázók Ördög István tet eredményezett a viharos erejû hófúvás, loiannisz településeket zárta körül a hó.
sóbbrendû utakon egyaránt kaotikus helyze-
tetlenné, estére Magyaralmás, Besnyõ, Be-
is biztosította a megmérettetés zavartalan
Vértesboglárt és Bodmért csak másnap dél-
tû. századosnak, a Csongrád Megyei Ka-
melynek következtében a megyében több
utánra sikerült teljesen kiszabadítani. A hely-
útszakasz vált járhatatlanná. A közútkezelõ
tasztrófavédelmi Igazgatóság Mentésszer-
gépei folyamatosan próbálták tisztítani az
zet 14-én a szél mérséklõdésével óráról-órá-
vezési Osztálya vezetõjének számoltak be
tudásukról. A sikeres tesztírást szerelési fel-
utakat, de sajnos több jármûvük is elakadt a
ra javult, és kora délutánra a megye minden
nagy hóban, így szintén mentésre szorultak.
útja legalább egy nyomsávon járhatóvá vált.
adatok, majd tálcatûz-oltás követte. A vizs-
Igazán hatékonyan csak a szél csendesedé-
gázók mindegyike sikeresen vette az aka-
László Ákos pv. hadnagy, fõelõadó
dályt és bepillantást nyert a lángok elleni
se után tudtak dolgozni és látványos ered-
küzdelem szakmai rejtelmeibe.
ményeket elérni. A megye tûzoltóinak folya-
Gyõr-Moson-Sopron
matos munkát adott a hó fogságában rekedt
Ménesi Zoltán tû. hdgy.
gépjármûvek kiszabadítása. Személyi sérü-
Évértékelõ értekezlet
léssel járó balesetek is történtek: egy szé-
Fejér
kesfehérvári áruháznál tíz gépkocsi ütközött A Gyõr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófa-
Fejér megye a hó fogságában össze, késõbb az M7 Váli-völgyi szakaszán védelmi Igazgatóság 2009. évi munkát érté-
egy személyautó rohant bele hátulról egy kelõ értekezletére a társ- és együttmûködõ
2010. február 13-ára virradó reggelre a viha- másik kocsiba. szervek vezetõinek részvételével 2010. feb-
ros, 70-100 km/h-s széllökések hatalmas, Az Alba Volán Zrt. kénytelen volt ideigle- ruár 10-én került sor. Az értekezletet Szüts
helyenként másfél-kétméteres hóakadályo- nesen több útvonalon is szüneteltetni járata- György tûzoltó alezredes, igazgató nyitotta
kat, hófalakat építettek az utakon, amelyek it, miután három autóbusz is az árokba csú- meg, majd megtartotta részletes beszámoló-
váratlanul érték a közlekedõket. Már a kora szott. Egy Lovasberény és Csákvár között ját az elvégzett feladatokról, ismertetve a je-
reggeli órákban a tûzoltóságok és a társszer- megrekedt busz ajtaját a hótól nem tudták lentõsebb eseményeket, eredményeket. Elõ-
vek ügyeleteirõl sorra érkeztek jelentések a kinyitni, az utasokat a tûzoltók szabadították adásában kiemelte a társ- és együttmûködõ
megyei igazgatóság ügyeletére úton rekedt ki, majd Csákvárra egy melegedõ helyre szervek állományával közösen végrehajtott
személygépkocsikról, árokba csúszott autó- szállították õket. feladatokat, gyakorlatokat, megköszönve a
buszokról, valamint egy személyvonat elaka- Az Ausztria felõl érkezõ nemzetközi vo- közremûködésüket, valamint a munkánk
dásáról. A kialakult helyzetre való tekintettel natok 100 perces késéssel közlekedtek a végzéséhez nyújtott segítségüket. Az érte-
szükségessé vált a Fejér Megyei Védelmi Bi- Hegyeshalom-Budapest vonalon, míg a Szé- kezlet alkalmával dr. Szakács Imre, a Gyõr-
zottság Katasztrófavédelmi Munkacsoport- kesfehérvár-Tapolca vonalon a reggel el- Moson-Sopron Megyei Közgyûlés elnöke po-
jának összehívása. A Megyei Védelmi Bi- akadt motorvonat egész nap vesztegelni zitívan értékelte az igazgatóság és a megye
tûzoltóságai munkáját, egyenletes, színvo-
nalas tevékenységként jellemezve azt. Dr.
Bánhalmi Zsolt rendõr ezredes, a Gyõr-
Moson Sopron Megyei Rendõr-fõkapitány-
ság bûnügyi igazgatója hozzászólásában
megköszönte a korrekt együttmûködést,
amit a mindennapi munka során a beavatko-
zások, ADR ellenõrzések alkalmával mind a
tûzoltó, mind a katasztrófavédelmi állomány
zottság elnöke a Munkacsoport vezetésével kényszerült, miután a mentésére küldött két
a védelmi bizottság titkárát bízta meg, a mozdony is elakadt. A vonat 15 utasát a
munkacsoportba a Fejér megyei katasztrófa- Polgárdi ÖT segítségével Polgárdi-ipartelep
védelmi igazgató, a Fejér megyei rendõrfõ- állomáson kialakított melegedõhelyre szállí-
kapitány, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. me- tották. A vonatot csak másnap sikerült 30
gyei referense, illetve a MÁV és az Alba Vo- munkás segítségével kibontani a hó fogsá-
lán Zrt. döntésre jogosult képviselõje került gából, addig a vonatközlekedés szünetelt
beosztásra. A Munkacsoport tagjai a felállí- ezen a szakaszon.
tási helyre (a megyei katasztrófavédelmi A hóakadályok több települést is idõsza-
igazgatóság épülete) történt beérkezést kö- kosan elzártak a külvilágtól. A reggeli órák-
vetõen folyamatosan koordinálták a védeke- ban Iszkaszentgyörgy, Vértesboglár,